Стартира национална кампания за незабавни преводи по мобилен номер blink P2P
София, 5 април 2024 г.
Национална картова и платежна схема, част от БОРИКА АД, обяви старта на национална кампания за незабавни преводи blink P2P по мобилен номер. Това са незабавни преводи между физически лица, при които на наредителя му е известен мобилният номер на получателя и не е необходимо да знае номера на IBAN сметката му.
В кампанията, която ще продължи до края на 2024 г., се включват 7 Доставчика на платежни услуги, които вече предлагат blink P2P по мобилен номер на своите клиенти. Това са: Банка ДСК, Обединена българска банка, Уникредит Булбанк, Първа инвестиционна банка, Централна кооперативна банка, Транскарт Файненшъл Сървисис и Инвестбанк.* Очаква се до края на годината още 3 банки да пуснат услугата blink P2P, като прогнозата е броят на регистрираните клиенти в началото 2025 г. да надхвърли 1 млн. души.
Проектът за незабавни преводи blink стартира през 2021 г., като към днешна дата всички банки и платежни институции в страната осигуряват на своите клиенти възможност за получаване на незабавен превод. Над 11 млн. незабавни превода на стойност близо 19 млрд. лева са извършени само в рамките на 2023 година. Отчита се ежемесечен и устойчив ръст от над 10%. След успешния старт на незабавните преводи blink, през 2023 г. проектът бе надграден и вече се предлагат и междубанковите преводи по мобилен номер blink P2P.
„Наблюдаваме как клиентите бързо свикват с услугата и я ползват все по-често. blink и blink P2P отговарят на техните изисквания за удобни и иновативни решения за незабавни преводи 24 часа в денонощието и 7 дни в седмицата.“, съобщи Стоилка Арсова, Директор на Национална картова и платежна схема (НКПС). „Проектът blink P2P по мобилен номер цели да обхване плащания, които в момента не се осъществяват чрез банки, като преводи по мобилен номер на малки суми за обяд, за вечеря или за подарък. Сега, през мобилните приложения на банките в България, тези преводи са достъпни до всички клиенти и то безплатно за преводи до 100 лева. Тази кампания е добър пример как се разчупват установени модели и се налагат общи условия и стандарти в интерес на крайните потребители.“, допълни Арсова.
Функционалността е реализирана в партньорство с БОРИКА, която изгради устойчиви връзки с всички участници на пазара и поддържа платежната инфраструктура в България. В началото на лятото, националната кампания ще прерасне в потребителска кампания за всички клиенти, които ползват услугата blink P2P.
*Доставчиците на платежни услуги са изброени спрямо броя регистрирани сметки за плащане по мобилен номер към 01.04.2024 г.